1. Paksi Jazz Fesztivál | 2017

2017. június 16., 17., 18.
Naponként, 19:30 kezdéssel
Ingyenes
Polgármesteri Hivatal előtti téren

[put_wpgm id=4]

Bacsó Kristóf

június 16, [péntek] 19:30
Bacsó Kristóf – szaxofon, effektek,
Oláh Tzumó Árpád – billentyűs hangszerek,
Juhász Márton – dob

Dresch Quartet

június 17, [szombat] 19:30
Dresch  Mihály – szaxofon, fuhun
Lukács Miklós – cimbalom
Baló István – dob
Horváth Balázs – bőgő

Juhász Gábor Trió

június 18, [vasárnap] 19:30
Juhász Gábor – elektromos  gitár
Gyenge Lajos – dob
Kovács Zoltán – nagybőgő
km.: Gátos Iván – billentyűs hangszerek

Bacsó Kristóf Triád

Bacsó Kristóf igazi zenei intellektus, sok emlékezetes témát tett le már a kottatartóra, mint például a Caffeine Express vagy a Lunar Dance címűeket, és ezeket élvezetes hangszerelésekben szólaltatta meg kvartettje, kvintettje vagy a Modern Art Orchestra big band, amelynek kulcstagja. Bacsó talán azért ennyire gondolkodó zenész, mert klasszikus hegedűt tanult először, és nem a tinédzserek dühével kezdte el fújni a szaxofont. Az improvizálás lehetősége vonzotta a jazzhez, és ez irányú lelkesedését azóta is megőrizte: mindannyiszor érezni lendületét, ahányszor belekezd egy szólóba. Bacsó a Zeneakadémia jazz tanszaka után Párizsban, majd Bostonban, a Berklee-n tökéletesítette tovább tudását. Jelentős számú munkája jelent meg azóta lemezen, szinte mindegyik a BMC Recordsnál, kvartett, kvintett és big band; koncert- és stúdiófelvételek. A Triád több és más is, mint egy trió, alapítói azért hozták létre, hogy közösen fedezzék fel a nagy zenei ismeretlent, azokat a soha nem látott tájakat, ahova csak egymás segítségével tudunk eljutni – nyilatkozta a szaxofonos. A Triád, ami történetesen csak Berklee-t megjárt magyar jazzmuzsikusból áll, és ami már negyedik éve Bacsó legfontosabb zenekara, jelentős pozícióra tett szert a jazz színtéren. Legújabb, idén megjelent lemezükön a világhírű amerikai, de benini származású gitáros-énekes, Lionel Loueke közreműködik.

Dresch Quartet

Dresch Mihálynak különlegesen hűséges rajongótábora van Magyarországon, zenésztársai pedig megkülönböztetett tisztelettel övezik. Ő a magyarországi etno-jazz irány legjelentősebb képviselője, hatvanadik születésnapját egy zeneakadémiai gálakoncerttel ünnepelte. Ami a saját maga által választott útját illet, a szerénységével kitűnő Dresch a végletekig következetes: személyében testesíti meg azt a törekvést, amely Szabadostól indult, és már újabb generációk folytatják. Egyik oldalról John Coltrane, Johnny Griffin és Archie Shepp, másfelől Bartók Béla, Szabados György és a furulyázó erdélyi pásztor voltak példaképei. Dresch útja szükségszerűen vezetett egy nagyon szorosan összefogott kvartett kialakításához is. Ebben a leghosszabb ideje fennálló partneri viszony a teljesen egyéni sounddal rendelkező Baló István doboshoz fűzi. A kvartettnek, amely tavaly jelentetett meg elmélyült töprengésről árulkodó lemezt Tördelős címmel (Fonó), a hihetetlenül ötletgazdag Lukács Miklós cimbalomművész az egyetlen, akkordokat is játszó hangszeres tagja – ő az egyik legkeresettebb magyar vendégszólista és session-zenész. Bőgőn az etno-jazz irányt tekintve leginkább tapasztalt Horváth Balázs játszik.

Juhász Gábor Trió

Juhász Gábor öntörvényű és népszerű, ezer szállal a mában élő, szinte minden szellemi és művészeti impulzusra nyitott gitáros. Miután Binder Károllyal, a Balázs Elemér Grouppal, a TinTin Quartettel és az Off Course-szal, továbbá Archie Shepp, Palle Mikkelborg, Erik Truffaz, Charlie Mariano mellett gitárosként valamint több énekes produkcióban szerzőként is sokakban mély nyomot hagyott, szóló pályafutásba kezdett. Ennek legutóbbi három állomását meglepő  feldolgozások jelzik: John Coltrane (Love Supreme), Bartók Béla és Franz Schubert (Téli utazás). A Juhász Gábor trió az idei Nemzetközi Jazznapon felvett koncertlemezén ismét új irányt vett: a hatvanas évek boldogan robogó, kicsattanó és örömteli életérzését adja vissza triójával, melyhez erre a projektre Gátos Iván Nord Hammond-orgonán csatlakozik, elmélyítve merülésüket a korszak funky hangzásába.

Menü