A gyűjtemény neve: Paksi Képtár
Székhelye:
Városi Múzem 7030 Deák F. u. 2.
A gyűjteményi anyag tulajdonosa:
Polgármesteri Hivatal, 7030 Paks, Dózsa György u. 55-61.
A muzeális intézmény fenntartója:
Polgármesteri Hivatal, 7030 Paks, Dózsa György u. 55-61.
Szakmai besorolása: tematikus múzeum
Szakmai (muzeológiai) felügyeleti szerve:
Emberi Erőforrások Minisztériuma, 1055 Budapest, Szalay utca 10-14.
A Paksi Képtár 1991-es létrehozásától napjainkig ideiglenes elhelyezéssel működött. Az alapító Halász Károly. A gyűjteménynek helyet adó, volt Erzsébet Szálló épületét az Önkormányzat 2005-ben értékesítette, mivel párhuzamosan megindult a Képtár új helyének előkészítése. Az Önkormányzat megvásárolta a város déli részén található, rohamosan fejlődő területén egy összességében 1100 m2 alapterületű, használaton kívüli üzemcsarnokot, valamint a hozzátartozó 1026 m2-es telekrészt, melynek átalakításával és felújításával kívánja a Képtár működéséhez szükséges feltételeket biztosítani. Az üzemcsarnok része a valamikori Konzervgyár épületegyüttesének, melynek terhei és előnyei együttesen szabták meg a gondolkodás lehetséges irányait, azonban a gondolkodást megkönnyítette, hogy az ipari területek jellemzője a viszonylag egyenletes területi eloszlás és emiatt a térszerkezetek kialakítása arányos. 2005 végén meghívásos tervpályázatot írt ki a Paks Város Önkormányzata, melyet a Kiss és Járomi Építésziroda nyert meg. Közben elkészült a projekt leírás (szakmai programterv-koncepció, működési és fenntarthatósági számítások, -tanulmányok, helyzetelemzés stb.). A OKM által kiirt Alfa Program, azaz a helyi önkormányzatok által fenntartott múzeumok szakmai támogatása keretében sikeres pályázaton az Önkormányzat–Paksi Képtár 95.5 millió forintot nyert. A beruházás összköltsége 270 millió forint volt. A tervezőknek egyszerű praktikus „indusztriális” megoldásokat kellett találni, a létesítményt úgy kialakítani, hogy gazdaságosan üzemeltethető, kommunikálható legyen, továbbá utat kellett biztosítania a lehetséges jövőbeli fejlesztések számára.
Az alapelv az volt, hogy ami elkészül, az csak jó minőségű, és végleges megoldás lehet, tehát minimális karbantartást igénylő, időtálló anyagok és szerkezetek kerüljenek beépítésre, továbbá a zárt egységen belül is meg kellet találni az ütemezhetőség lehetőségeit. Fontos volt a tömegképzésben és anyagválasztásban az egyszerű mértéktartás és a nagyvonalúság. Két anyag uralkodik az épületen, az üveg és a Cor-Ten acéllemez. A bejárati zóna az árkád alatt került elhelyezésre az információs – pénztár pult, ehhez a területhez kapcsolódik egy kávézó-társalgó, amely a kezdetekben önálló személyzet nélkül, automatákkal fog üzemelni, ennek kialakításánál a kertkapcsolat kihasználását is figyelembe kellett venni. A tervezők célja, hogy az eltérő jellegű tereket egy olyan konglomerátummá, ötvözetté olvassza össze, hogy az egyes egységek jellege, karaktere megmaradjon, de a látogató minden térben, minden térszegletben azonos minőséget, egyenrangú, de eltérő élményeket kapjon. Nincs tehát alá és felé rendelt szerep a terek között, mindinkább azonos erősségű formák áthatásáról van szó. A csarnoktér integritásának a megbontása többek között a szakmai koncepció miatt is nemkívánatos volt.A nagy belmagasság lehetővé tette közbenső színt kialakítását, azonban ennek mértéke nem haladhatta meg az alapterület felét. A közbenső födém alátámasztási pontjainál lettek kialakítva a raktárak és egyéb helyiségek „rendszere”, melyek így elrejtik a tartószerkezeteket, de egyúttal formálják a kiállítótér határoló falait. A csarnok födémmel való megosztás ellenére fontos volt a nagyvonalúság megőrzése az átláthatóság, többirányú hasznosíthatósága. Az épület (a terveink és természetesen a lehetőségeket is figyelembe véve) ténylegesen továbbépíthető, bővíthető, flexibilis épület, és mint ilyen a homlokzatképzés, tömegformálás a lezártságot nem igényli. Az alkotok eljutottak a decentralizációs elképzelésig. Az épületet homogén tér-tömeggé gondolták, ahol kitüntetett helyek és irányok nem léteznek. A használati terek funkciói összefolynak az általános monofunkcionalista felfogással szemben, az épület itt multifunkcionális egység. A tér minden irányban azonos minőségű tér, nem csak a horizontálisan léteznek, bővültek, köztes terek, melyek árnyalt kapcsolatát adják azonos minőségű tereknek.
megbízó: Paks Város Önkormányzata
tervező: Kiss és Járomi Építésziroda
építész: Kiss Gyula, Járomi Irén
munkatárs (referens): Kéki András
szakmai projekt vezető: Prosek Zoltán
megvalósítás: 2006 december – 2007 október
generál kivitelező: Duna Center Therm Kft., Paks
A Paksi képtár
Mies van der Rohe díj 2009 / EU díj a kortárs építészetért jelöltje.
A Mies van der Rohe Award Alapítvány 2008. december 19-ei sajtóközleményében tette közzé a Mies van der Rohe díj 2009 / EU díj a kortárs építészetért címre jelölt 340 alkotás listáját. A 11. alkalommal meghirdetett Mies van der Rohe Díj a konceptuálisan, esztétikailag és technikailag kimagasló munkákat díjazza. Az első helyezett díjazásán túl a nevezettek közül egy ún. különösen figyelemre méltó feltörekvő építész (Emerging Architect Special Mention) is kiválasztásra kerül, a további kiemeltek pedig helyet kapnak a katalógusban, illetve a kapcsolódó kiállításon.
A zsűri tagjai: Francis Rambert (elnök, a párizsi Ifa igazgatója), Ole Bouman (a rotterdami NAi igazgatója), Irena Fialová (építész, szerkesztő; prágai Zlatý Rez kiadó), Fulvio Irace (építészeti és dizájn igazgató, Milánói Triennálé), Luis M. Mansilla (építész, a 2007. évi díj nyertese, Madrid), Vasa J. Perovic (építész, a 2007. évi Emerging Special Mention díj nyertese, Ljubljana), Carme Pinós (építész, Barcelona), Lluis Hortet (titkár, a Fundació Mies van der Rohe igazgatója).
A díjra Magyarországról Finta Sándor (KÉK), illetve a Magyar Építész Kamara tett jelöléseket, aminek alapján a döntésre felterjesztett 340 projekt között 7 épület található, köztük a Paksi Képtár épülete.
A múzeum alaptevékenységeként az alábbi feladatokat látja el:
Gyűjtőköre kiterjed a magyar és az egyetemes művészet alkotásaira az 1960-as évektől. Fő feladata a gyűjtőkörébe tartozó alkotások, tárgyi emlékek és dokumentumok, források felkutatása, gyűjtése, őrzése, szakszerű nyilvántartása, kezelése, állaguk megóvása és védelme, továbbá ezen tárgyak tudományos feldolgozása és rendszerezése, a tudományos eredmények közzététele; mindezek kiállításokon és más formákban történő bemutatása, a közművelődést segítő hasznosítása. Kiemelt feladata a magyar és nemzetközi kortárs művészet törekvéseinek párhuzamos bemutatása, a kortárs magyar művészet nemzetközi kontextusba helyezése.
Gyűjtőterülete: az egész ország és – a nemzetközi és kétoldalú egyezmények, jogszabályok figyelembevételével – a világ minden olyan pontja, ahol a gyűjtőkörnek megfelelő alkotások fellelhetőek.
További feladatai:
Az intézmény a kortárs művészet bemutatásának, értelmezésének és közönség felé történő közvetítésének módszertani központja. E cél érdekében kiemelt feladatai közé tartozik a kurátorképzésben és -továbbképzésben való részvétel, és a kortárs művészeti múzeumpedagógiai fejlesztések régiós koordinációja;
Az intézmény gyűjtőköréhez kapcsolódóan társművészeti programok szervezése és befogadása;
A gyűjtőkörébe tartozó műtárgyak esetében – a jogszabályok, illetve a felügyeleti szerv felkérése alapján végzett – a tudomány adott ismeretanyagára támaszkodó és annak eredményeit felhasználó szakértői tevékenység;
Alaptémában és a muzeológia módszertanában, történetében tudományos kutatás végzése, a külső kutatók szakmai támogatása;
Részvétel a múzeum tudományos témáival összefüggő közép- és felsőfokú oktatásban, valamint a muzeológusképzésben és -továbbképzésben;
Alaptevékenységhez kapcsolódó nyilvános szakkönyvtár, adattár és tudományos információs bázis működtetése – tudományos és közművelődési céllal, valamint a profiljába tartozó műtárgyakat gyűjtők és közvetítők tájékoztatására;
Együttműködés a hazai és külföldi, illetve nemzetközi szakmai szervezetekkel, társintézményekkel.
Intézményünk a konkrét, minimál, koncept és a médiaművészetre fokuszál, -szakosodunk, profilt építünk, -a gondolati és technikai értelemben újító tendenciákat karoljuk fel, ám ezeket nem kívánjuk összezárni csupán önmagukkal, hanem igyekszünk egy tágabb műfaji kontextusban bemutatni. Experímentalisak, kezdeményezők, generátorok igyekszünk lenni, figyelembe véve az intézményi kereteket, mindezt egy tágabb toleránsabb művészetfogalomban, ismeretterjesztő, vizuális nevelési, múzeumpedagógiai programjaink révén lehetőleg diszkurzív, oktató, kérdésfelvető, amennyire lehet vitatkozó formában.
Cél továbbá a projektre való felkérés, -commision, inspiratív közeg biztosítása; a térre reflektaló, vagy a múzeumi teret bejátszó, kiállítási objektum létrehozása.
A későbbiekben, mint eddigi munkánkat erősítve, kutató-és alkotóközpontként is kívánunk működni, amely projektjei révén nemcsak az utólagos szűrés kényelmével, hanem kezdeményező „társként” szeretne viszonyulni a művészethez. Projektjeink archiválása, a létrejött alkotások, azok dokumentációjának gyűjtése, feldolgozása alapprogramunk része.
A gyűjtés elveink újragondolása érdekében elengedhetetlen a középtávú kiállítási, gyűjteményfejlesztési koncepció, amely figyelembe veszi a gyűjtési stratégia tudományos megalapozását, a kutatómunka és a gyűjteménygyarapítás összekapcsolását, a tervszerű beszerzést, pótlást.
Az ensemble-koncepció felújítása ma két kultúraelméleti irányzat metszéspontjában áll. Egyfelől ma már minden gyűjthető, s ezért elmélyül a múzeumi szakosodás. Másfelől a művészet autonómiájába vetett hit meggyengülése óta egyre inkább a különböző kulturális és társadalmi szférák közötti kölcsönhatásokról gondolkodunk, ami a múzeumi gyűjtemények holisztikus látására ösztönöz.
Ugyanakkor ez a válogatás is szelektív, csak éppen az ellenkező irányban: szinte negligáljuk a mai „trendeket”. Történeti távolságból feltehetően árnyaltabban fogjuk ezt látni, de érthető, hogy ha a jelenben markáns önálló hangot keres a Paksi Képtár, akkor azt így érheti el. E szelekcióval a Paksi Képtár a nehezen emészthető műfajokat, kísérleteket helyezi a fősodorba.
Fontos küldetésünk a leletmentés, vagyis a 60-as, 70-es évek progresszív tendenciáihoz sorolható és még hozzáférhető művek felkutatása és gyűjteményi elhelyezése. Múzeumunk gyűjteményében 2013 végén mintegy 1250 műtárgyat tartottunk nyilván. Gyűjtemény gyarapítási programunkat ennek függvényében alakítjuk.
I. RÉSZ
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A közalkalmazotti szabályzatot létrehozó felek
Dr. Váradyné Péterfi Zsuzsanna Paks Városi Múzeum vezetője (a továbbiakban: munkáltató) és az intézmény közalkalmazotti jogviszonyban álló közalkalmazottak nevében eljáró Közalkalmazotti Tanács (a továbbiakban:KT) – az 1992. XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról 17.§-a alapján biztosított jogkörüknél fogva – alkotják meg az alábbi szabályzatot.
2. A közalkalmazotti szabályzat célja, tárgyköre.
Jelen szabályzat rendeltetése, hogy átfogóan rendezze a munkáltató és a közalkalmazottak részvételi jogaival, illetve a kapcsolatrendszerükkel összefüggő legalapvetőbb kérdéseket.
3. A szabályzat személyi és időbeli hatálya.
A közalkalmazotti szabályzat személyi hatálya a Kjt. 2.§-a (1) bekezdése alapján kiterjed a Városi Múzeum valamennyi közalkalmazottjára, így az intézmény vezetőjére is.
A szabályzat 2006. február 9-én lép hatályba, érvényessége határozatlan ideig, illetve felmondásig tart.
A szabályzat hatályát veszti a munkáltató jogutód nélküli megszűnésével.
A szabályzatnak csak azon rendelkezései hatályosak, melyek nem ütköznek magasabb rendű jogszabályba.
4. A szabályzat felmondása, módosítása.
A szabályzatot bármelyik fél három hónapos határidővel felmondhatja. A felmondási jogot a szabályzat megkötésétől számított hat hónapon belül egyik fél sem gyakorolhatja.
A módosítást az aláíró felek bármelyike kezdeményezheti. A szabályzat módosításával kapcsolatos vitapontok rendezésére egyeztető bizottságot kell létrehozni, amely a kérdést soron kívül megvizsgálja és nyolc napon belül javaslatot terjeszt elő az aláírásra jogosult feleknek a megoldásra.
II. RÉSZ
A KÖZALKALMAZOTTAK KÉPVISELETI RENDJE
1. A közalkalmazotti tanács
a) Az intézményben a közalkalmazottakat – a jogszerűen lefolytatott közalkalmazotti tanács választáson – közvetlenül választott közalkalmazotti tanács (a továbbiakban: KT) képviseli (Kjt. 14-15.§).
A közalkalmazotti tanács tagjai: Szabó Antal, régész-muzeológus, a
KT elnöke, Göttinger Eszter múzeumpedagógus, Kern Zsuzsanna adminisztrátor
b) A KT tevékenysége, működése során a közalkalmazottak magas színvonalú képviseletét tartja szem előtt.
c) Az egyetértési, a véleményezési, a javaslattételi jogokat az intézmény közalkalmazottai képviseletében a KT gyakorolja. A közalkalmazottak meghatározott ügyeiben ugyancsak a KT jár el.
2. A közalkalmazotti tanács és a munkáltató együttműködése
a) A közalkalmazottak jogainak érvényesítése, valamint kötelezettségeinek teljesítése során a KT és a munkáltató kötelesek együttműködni. (Mt. 3.§ (1)).
b) Az együttműködés céljai:
– a közalkalmazottak jogai és kötelességei közötti munkahelyi összhang megteremtése
– az intézményi feladatok magasabb szinten való ellátásának biztosítása
– a közalkalmazottak munkakörülményeinek, szociális helyzetének javítása érdekében a lehetőségek feltárása.
3. A közalkalmazotti tanács és a munkáltató kapcsolatrendszerének formái
a) évente legalább két alkalommal tanácskozáson áttekintik az intézmény helyzetét, a feladatok megoldásához szükséges anyagi lehetőségeket és a lehetséges munkáltatói intézkedéseket.
b) soron kívüli megbeszélést tartanak az intézmény közalkalmazottait érintő váratlan, de lényeges problémákról.
c) esetenként kölcsönösen informálják egymást a közalkalmazottakat érintő kérdésekben, így a munkáltató:
– eleget tesz tájékoztatási kötelezettségének mindazon témákban, amelyek a KT egyetértési és véleményezési jogkörébe tartoznak.
– ismerteti az intézményi működés terveit, a várható változásokat
– tájékoztatást köteles adni minden olyan kérdésben, amely a közalkalmazottak közalkalmazotti jogviszonyával összefügg
a közalkalmazotti tanács:
– a munkáltató tudomására hozza azokat a munkahelyi konfliktusokat, és azok lehetséges feloldási módját, melyekben illetékes
– szükség esetén írásos állásfoglalást, javaslatot nyújt be a munkáltatóhoz a közalkalmazottak véleményének megfelelően
d) a munkáltató és a KT között felmerülő vitás kérdésekben egyeztetési eljárást folytatnak le.
III. RÉSZ
A KÖZALKALMAZOTTI TANÁCS JOGAI
1. A közalkalmazotti tanács egyetértési jogai
a.) a Kjt. 165.§-a (1) bekezdése alapján egyetértési jog illeti meg a KT-ot a jóléti célú pénzeszközök felhasználása, hasznosítása tekintetében.
b.) A fent említettek felhasználása a közalkalmazottak munkáltatóhoz benyújtott írásos kérelmei alapján rangsorolhatók – a KT egyetértésével.
c.) Segélyezések rangsorolása elsősorban az alábbiak alapján történhet:
– hozzátartozó halála
– tartós, súlyos betegség
– elemi csapás, vagy más váratlan, a közalkalmazott anyagi helyzetét megrendítő esemény
– gyermek születése
d.) A lakásépítés munkáltatói támogatása az e célra a KT-csal egyetértésben készített szabályzat előírásai, valamint a polgármesteri hivatal illetékes szakembereivel történt egyeztetés alapján történik.
2. A közalkalmazotti tanács véleményeztetési jogai
A munkáltató tervezett döntése előtt a KT-csal a következőket véleményezteti:
a.) A gazdálkodásból származó bevételek felhasználásának tervezetét:
– belépőjegyek és kiadványok árusításából származó jövedelem felhasználásának tervét.
b.) A következő belső szabályzatok tervezetét:
– munkavédelmi szabályzat
– tűzvédelmi szabályzat
c.) A közalkalmazottak nagyobb csoportját érintő munkáltatói intézkedés tervezetét:
– az intézményi költségvetés összeállításának elveit, melyek minősítése az éves tevékenység, munkához való hozzáállás, munkakörének ellátása, munkaidő és munkarend betartása
– a bérintézkedések végrehajtásának elveit
– idegennyelv-tudási pótlékra való jogosultság elvei (Kjt. 74 § (1-5)
bekezdés)
– a jutalmazás elveit
– a teljesítmény ösztönzés számára fenntartott bérkeret felhasználásá-
nak elveit (Kjt. 77§ (1-2) bekezdés), melynek alapja:
– Olyan feladatok elvégzése, melyek a dolgozó munkatervében vagy munkakörében nem szerepelnek.
– Múzeumi rendezvény, program kimagasló színvonalú megvalósítása.
– Kiemelkedő tudományos, publikációs tevékenység.
– Kiemelkedő pályázati tevékenység.
– Minden olyan egyéb fentebb fel nem sorolt tevékenység, feladat magas szintű ellátása, mely az intézmény működésének, programjainak színvonalát jelentősen növelte.
– a címpótlékok meghatározásának elveit (Kjt. 71 § (1-4) bekezdés),
melynek alapja:
– Folyamatos, kiemelkedő tudományos tevékenység
– Tudományos fokozat megszerzése
– Kiemelkedő muzeológiai tevékenység
– Minden olyan egyéb fentebb fel nem sorolt tevékenység, feladat magas szintű, folyamatos ellátása, mely az intézmény működését, szakmai színvonalát jelentősen növeli, megerősíti.
– a múzeum fejlesztésével kapcsolatos terveket
– az intézmény fenntartójának megváltozásával együtt járó munkáltatói
intézkedéseket
d.) A korengedményes nyugdíjazásra és a megváltozott munkaképességű közalkalmazottak rehabilitációjára vonatkozó elképzeléseket
e.) a közalkalmazottak képzésével összefüggő tervet
f.) a munkáltató munkarendjének kialakítását és az éves szabadságolási tervet, melyeknél alapelv:
– az intézmény zavartalan működésének biztosítása.
g.) Az egészségre ártalmas,illetve egészségkárosító kockázatok között végzett munkakörök (Kjt 72. (2), és ezen munkaköri feladatokra vonatkozó szabályok és pótlékok meghatározása (Kjt 72.§ (1.), valamint döntés a munkakörökhöz adható munkaidő kedvezményről (Kjt.55§ kieg:150/1192. Korm. Rend.12.§ (5).
IV. RÉSZ
A KÖZALKALMAZOTTI TANÁCS JOGGYAKORLÁSÁNAK, VALAMINT A VITÁS KÉRDÉSEK EGYEZTETÉSÉNEK ELJÁRÁSI RENDJE
1. A munkáltató joggyakorlata
a.) A munkáltató köteles a közalkalmazotti tanácsot tájékoztatni a KT egyetértési, illetve véleményezési jogkörébe tartozó ügyekben legalább 15 nappal a tervezett intézkedés előtt. Az Mt. 67.§-a szerint a Kjt. 16.§-a (1) és (2) bekezdésében foglaltakat sértő munkáltatói intézkedés érvénytelen. Ennek megállapítása iránt a KT bírósághoz fordulhat.
b.) A munkáltató vállalja, hogy a KT véleményezési jogkörébe tartozó kérdésekben, az eltérő és indokolt vélemények egyeztető megvitatása után elutasító döntéseit indoklással közli a közalkalmazotti képviselővel.
c.) A munkáltató írásos tájékoztatásait, valamint a KT írásos előterjesztéseit az intézmény hivatalos iratállományába iktatni kell (a tartalom és az időpontok nyomon követhetősége érdekében).
2. A közalkalmazotti tanács joggyakorlata
a.) A KT köteles a jogait az intézkedés-tervezetről való tudomásszerzést követően 15 napon belül gyakorolni, álláspontjáról a munkáltatót tájékoztatni. Véleménykülönbség esetén a KT – szükséges egyeztetés érdekében – a munkáltatóval köteles határidőn belül megbeszélést folytatni.
b.) A KT köteles állásfoglalásainak kialakítása előtt – a jelzett határidőn belül – a közalkalmazottak érintett közösségének véleményéről tájékozódni és azt képviselni.
c.) Ha a KT álláspontját határidőn belül nem közli a munkáltatóval, úgy kell tekinteni, mintha az intézkedéssel egyetértene.
d.) A KT jogosult a munkáltató nyilvántartásaiba betekinteni (Mt. 68.§), melyre való igényét és annak célját közli a munkáltatóval. A nyilvántartást kezelő közalkalmazottat a munkáltató utasítja a betekintés biztosítására.
e.) A KT működése során a tudomására jutott adatokat, tényeket az Mt. 69.§-a szerint kezeli. Ezen túlmenően az intézmény működésére vonatkozó adatok nyilvánosságra hozatala előtt a KT köteles a munkáltatóval konzultálni.
3. Az egyeztetési eljárás szabályozása
A munkáltató és a közalkalmazotti tanács közötti vitás kérdések rendezésére az egyeztetési eljárás szolgál. Az egyeztetésen a munkáltató és a KT vesz részt, előre megállapított időpontban.
Az egyeztetési eljárás jegyzőkönyvének tartalmaznia kell az alábbiakat:
– az egyeztetés helyét, idejét, a részt vevő személyeket
– a kifogásolt intézkedést és a munkáltatói észrevétel lényegét
– az egyeztetési eljárás során elhangzott nyilatkozatokat
– a megkötött egyezség pontos szövegét, a kifogás visszavonását
– az eredménytelenséget megállapító közös nyilatkozatot
– az egyeztetésben részt vevő felek jegyzőkönyvi aláírását és bélyegzőjét.
Az egyeztetési eljárás során a kifogásolt jogellenes munkáltatói intézkedés tényállását fel kell tárni. Meg kell kísérelni az egyeztetés során az egyezség létrehozását, a feleknek ennek érdekében együtt kell működniük.
V. RÉSZ
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
1. A közalkalmazotti tanács tevékenységének támogatása
A munkáltató széleskörűen támogatja a közalkalmazottak részvételi jogaihoz kapcsolódó tevékenységet, elősegíti a közalkalmazotti tanács működésének feltételeit.
Biztosítja:
– a szükséges közlönyöket, szakkönyveket, jogi segédleteket
– a felhívások, közlemények közzétételi feltételeit
– a rendszeres működéshez kapcsolódó ügyviteli feltételeket
– a szükséges helyiségeket
– a KT-nak a törvényes munkaidő-kedvezményt
2. A szabályzat közalkalmazottakkal történő megismertetése
A munkáltató gondoskodik arról, hogy a közalkalmazotti szabályzatot valamennyi közalkalmazott megismerhesse.
3. A közalkalmazotti szabályzat érvényessége
Jelen szabályzat olyan intézményben készült, amely nem rendelkezik kollektív szerződéssel.
Jelen közalkalmazotti szabályzatot a munkáltató, illetve a KT megbízásából a KT elnöke 2011. március 17-én megerősítették.
Paks, 2013. november 12.


